CodeWeek zakończony
4 października 2019r. przystąpiliśmy do akcji zorganizowanej przez code week pod hasłem „Zaprogramuj swoją przyszłość.” Tego dnia na stronie internetowej szkoły przedstawiliśmy planowane działania na cały tydzień od 07.10.2019r. do 11.10.1019r. W ten sposób poinformowaliśmy naszych rodziców i społeczność uczniowską o zaplanowanych przez nas działaniach. 07.10.2019r. na terenie naszej szkoły pojawiły się plakaty i informacje, co przewidzieliśmy na każdy dzień, a szczególnie podczas ,,długich przerw”. Tak, zachęcaliśmy do uczestnictwa we wspólnych działaniach. W aktywności zaplanowane podczas projektu zaangażowali się wszyscy nauczyciele i uczniowie.
Poniedziałek rozpoczęliśmy od kodowania stolic Polski- tych dawnych jak i aktualnej. Nauczyciel biologii zaangażował uczniów dodatkowo w kodowanie nazw komórek i zmysłów.
We wtorek klasy I-III przeprowadzały doświadczenia z herbatą podczas, których obserwowały zachodzące zjawiska i wyciągały wnioski. Doświadczenia wywołały w uczniach entuzjazm i pokazały inną formę zajęć niż praca z podręcznikiem.
W środę cała szkoła wspólnie układała kostki Rubika. Chcieliśmy pokazać dzieciom, że tworzymy razem społeczność szkolną. Pierwszą ścianę w kostce ułożyła uczennica klasy I. Dyrektor szkoły wspólnie z Radą Rodziców ufundował słodką nagrodę dla wszystkich uczestników.
Czwartek był dniem kulinarnym. Rozpoczęliśmy go od napisania instrukcji w jaki sposób wykonać kanapkę. Po części teoretycznej zabraliśmy się za ich przygotowanie. Do degustacji zaprosiliśmy uczniów klas pierwszych i uczących nauczycieli. Testujące osoby chwaliły walory estetyczne jak i smakowe przygotowanych kanapek.
W piątek zorganizowaliśmy na korytarzu szkolne memory. Uczniowie zapisali i ozdobili kartki ze swoimi imionami. Potem wszyscy odkrywaliśmy karty i szukaliśmy pasujących par. Nagrodzono nas wszystkich za zaangażowanie i przygotowanie do kodowania znaczkami odblaskowymi, które wręczyła nam Pani Dyrektor szkoły. Z dnia na dzień przyłączali się do naszej akcji kolejni nauczyciele. Pedagodzy na swoich zajęciach kodując przeprowadzali zajęcia korekcyjno – wyrównawcze. Myśleliśmy logicznie, a działaliśmy praktycznie.
Nasze działania dokumentowaliśmy- zdjęcia na bieżąco zamieszczaliśmy na stronie code week. Przerwy były zorganizowane, a uczniowie zaangażowani w praktyczne działania.